Stránky

Wednesday 24 April 2024

Tak jsme se s Barrynem domluvili a bylo to vlastně o dost snazší, než jsem čekala. Asi se tady už fakt nudil až k smrti. Může se vůbec unudit k smrti někdo mrtvý? Nebo nemrtvý? Nebo co on to vlastně je? Zeptám se na to Allarin.

Snažil se dělat ramena a hlavně výšku (jako bych nebyla zvyklá), ale to, že kontrakt nesplnil a splnit nebyl schopný je prostě fakt. A že mu každý den, co trčí tady, utíkají další kšefty je druhý. On nás potřeboval minimálně stejně, jako my jeho.
Barryn původně nabídl, že nás dopraví do Zerpenty a my mu otevřeme Oktarinovu bariéru, přes kterou se on nedokáže dostat - takže my mu umožníme splnění kontraktu a on za to... splní ten kontrakt? No to ani náhodou. Jenže to jediné navíc, co jsme potřebovali, byl Dearyn, a to by znamenalo, že by tady Barryn trčel nejmíň několik staletí a ani za to nedostal zaplaceno. A zrovna on by si sice zkazit pověst asi zasloužil, ale já bych si ji tím zkazila taky.
Chtěla jsem se poradit s ostatními, co bychom tak mohli dát dohromady jako symbolickou platbu (protože službu mu nabízet vážně nebudu), ale potom ten chytrák přišel s tím, že by chtěl dračí vejce a že se mám zeptat Jo. Já blbec jsem sice čekala, že Jo vyletí, ale slíbila jsem mu to stejně.
Nudostrůjce Barryn tady očividně není jediný přesvědčený, že je nejchytřejší na světě a všechno okecá.
Jo na chvíli vzplála plamenem a už to Barryna přimělo si chuť na dračí vejce okamžitě rozmyslet. A potom ještě Allarin zmizely ruce od loktů dál. (??? Prý se jí to občas stává, ale většinou mizí celá a ne po kouscích???) Nešlo jí to vrátit zpátky a Jo s Morušínem jí museli pomoct, ale Barryna to nejspíš znervóznilo ještě víc, protože přišel s vlastním návrhem na platbu: pokud se dostaneme k Fontáně a budeme z ní pít, máme ho zavolat na pohár. Prostě aby něco dostal a nás to nic nestálo.

Takže máme loď, máme čerstvě zvedlou posádku, a budeme mít Dearyna Barryn nebude mít Dearyna. Podle Allarin už je v podstatě mrtvý, ale to by pro někoho z jejich rodu neměl být problém?